• +48 514 112 886
  • przedszkole_zabka@wp.pl

     

     

     

     responsive

    banner 5

     

    Wrzesień

    1. „Bezpiecznie i dobrze czuję się w przedszkolu” – cykl zabaw i zajęć w sali i w ogrodzie.

    2. "Witamy Jesień"- pierwszy dzień jesieni - zabawy w ogrodzie przedszkolnym (22 września).

    3. „Ukłony dla naszych chłopców” –  Dzień Chłopaka (30 września) – pląsy i zabawy muzyczne.

    Październik

    1. „Nasza pani jest kochana” – Dzień Edukacji Narodowej (14 października) – wzbudzanie zainteresowania książką i nauką.

    2. „Bajkowe nastroje” – Dzień Postaci z Bajek (31 października) – rozbudzanie zainteresowań książką, wprowadzenie  dzieci w świat fikcji.

    Listopad

    1. „Kocham swój kraj” – Narodowe Święto Niepodległości – wykonanie flag.

    2. "Pasowanie na Przedszkolaka" - (14 listopada) - budowanie poczucia przynależności do grupy społecznej.

    3. „Mój przyjaciel Miś” – Dzień Pluszowego Misia (21 listopada) – dbałość o własne i wspólne zabawki.

    4. „Wróżby, wróżby…” – Andrzejki w przedszkolu (28 listopada) – tradycje polskie.

    Grudzień

    1. „Spotkanie z Mikołajem” – Mikołajki (5 grudnia) – obdarowujemy się prezentami.

    2. „Składamy sobie życzenia” – 23 grudnia – rozwijanie umiejętności formułowania życzeń i sposobu ich składania.

    Styczeń

    1. „Choinka dla ptaków’ – pomagamy ptakom przetrwać zimę – karmnik i inne przysmaki dla ptaków w ogrodzie przedszkolnym.

    2. „Pamiętamy i dziękujemy” – Dzień Babci i Dziadka  (23 stycznia) –wykonanie upominków dla Babci i Dziadka oraz prezentacja umiejętności artystycznych starszych dzieci.

    3. „Bal bajkowych postaci” – zabawa karnawałowa (30 stycznia) - wspólne pląsy i zabawy przebierańców.

    Luty

    1. „Serce za serce” – Walentynki (13 lutego) – uprzejmość i miłe niespodzianki.

    Marzec

    1. „Nasze małe damy” – Dzień Kobiet (6 marca) – pląsy i zabawy muzyczne.

    2. „Witaj nam wiosenko’ – pierwszy dzień wiosny (20 marca) – barwny korowód wokół przedszkola.

    Kwiecień

    1. „Słodkie chwile” – Dzień Czekolady (10 kwietnia) – prawidłowe nawyki żywieniowe i ich zalety.

    2. "Szukamy wiosny" - wycieczka po okolicy.

    3. "Życzenia dla zajączka" - tradycje polskie (1-3 kwietnia)

    4. "Jestem patriotą" - święta majowe-symbole narodowe (27-30 kwietnia)

    Maj

    1. Dzień Europy - flagi Europy - przemarsz (8 maja).

    2. „Kochamy naszych rodziców” – Dzień Rodziny  (29 maja) – prezentacja umiejętności artystycznych dzieci.

    Czerwiec

    1. "Nasze Święto" - Dzień Dziecka (1 czerwca) - konkursy i upominki.

    2. „Żegnamy się z przedszkolem” – uroczyste zakończenie zajęć przedszkolnych (30 czerwca).

     

    Dlaczego klocki są ważne dla rozwoju dziecka?

    klocki

     

    Stymulowanie wyobraźni dziecka przyczynia się do rozwoju jego zdolności twórczych. Wiele badań naukowych potwierdza, że dzieci zachęcane do używania wyobraźni oraz kreatywnego wyrażania siebie stają się innowacyjnymi, twórczymi osobami potrafiącymi łatwo się przystosować.

    Badania pokazują, że zabawa klockami rozwija wiele umiejętności m.in.: wyobraźnię przestrzenną, kreatywność, umiejętności werbalne (omawiając swoje plany z innymi osobami, dziecko uczy się wyrażać swoje myśli), a także umiejętności społeczne (dziecko w trakcie budowy musi współpracować z innymi ludźmi). Dlatego z pewnością warto bawić się klockami wraz z dziećmi.

    Przy wyborze klocków dostosuj je do wieku dziecka i kieruj się zasadą, im prostsze tym lepiej rozwijają wyobraźnię. Zabawa z klockami daje możliwość swobodnej ekspresji dziecka, dlatego wybieraj klocki, z których można stworzyć różne kompozycje, a nie tylko odtworzyć jedną, zawsze taką samą, wymyśloną przez producenta budowlę.

    Dla małych dzieci klocki będą niezastąpione w nauce chwytania oraz rzucania. Również doskonale sprawdzą się do nauki rozpoznawania kolorów i kształtów. Możesz też uczyć dziecko szukania różnic i podobieństw oraz prostych relacji przestrzennych.

    Trochę starsze dzieci będą budować proste konstrukcje oraz wykorzystywać klocki w zabawach tematycznych. Do zabawy można więc włączać inne zabawki w zależności od wybranej tematyki. Klocki mogą być użyte do budowy drogi dla samochodów i toru do wyścigów. Mogą posłużyć za „ciastka i kanapki” na pikniku, czy jako elementy do ustawiania i burzenia wieży.

    Dzieci w wieku przedszkolnym, a także szkolnym, będą budować coraz większe konstrukcje, ucząc się przy tym głównie orientacji przestrzennej. Przy wspólnej zabawie nauczą się współpracy (nie da się bez tego zbudować wysokiej wieży).

    Klocki są zabawką uniwersalną. Dostępne na rynku rozmiary maxi, midi i mini pozwalają dopasować klocki do wieku i potrzeb każdego dziecka. Z klocków równie chętnie budują i chłopcy i dziewczynki. W ten sposób rozwijają swoją kreatywność i ciekawość świata. Ilość wzorów i możliwych do ułożenia opcji jest praktycznie nieograniczona tak, jak ilość zastosowań klocków. Dlatego każdy znajdzie coś dla siebie.